אגוזי לוז: מה לא ידעתם על ערכם התזונתי?

כולנו מכירים את אגוזי הלוז בעיקר כחלק מהמרכיבים של ממרחי שוקולד (כמו נוטלה), אבל כמה מאיתנו מנשנשים אגוזי לוז לכיף? משום מה, אגוזי הלוז לא נמצאים בין האגוזים ה"פופולריים" לנשנוש כמו אגוז מלך או פקאן, ומסתבר שזה ממש פשע – כי חוץ מזה שהם טעימים נורא, הם גם מלאים בערכים תזונתיים פשוט מדהימים, ויש לנו את כל ההוכחות שישכנעו אתכם.

ערכם התזונתי של אגוזי הלוז – וההשפעה המדהימה שלהם על הבריאות שלנו

אגוזי לוז עשירים בויטמין E ו-B, והם מקור מצוין של סידן, אשלגן ומגנזיום. חוץ מזה יש בהם כמות יפה של שומן לא רווי (השומן הבריא) והם מהווים מקור טוב של סיבים. נכון, אלו הרבה דברים שלא אומרים לנו יותר מדי בפועל, אבל כל הערכים האלו מתרגמים ליתרונות בריאותיים מדהימים. מה למשל? הרשימה הבאה הולכת להפתיע אתכם:

  1. תורמים לבריאות הלב – אכילת אגוזים הוכחה כתורמת לבריאות הלב, ואגוזי הלוז גם הם לוקחים חלק בנתון המדהים הזה. אגוזי לוז מכילים ויטמנים ומינרלים, ומקור מצוין של סיבים ונוגדי חמצון וכן של חומצה חשובה בשם חומצה "אולאית" שמסייעת להוריד את רמות הכולסטרול הרעות (LDL) ולקדם את הכולסטרול הטוב (HDL), המשפיעים על בריאות הלב.
  2. משפרים את איזון הסוכר בדם – אותה חומצה אולאית מסייעת גם לשמירה על הסוכר בדם ומשפרת את הרגישות לאינסולין. לכן, לכל אלו שרמות הסוכר שלהן מעט גבוהות מן הרגיל, מומלץ לצרוך מאכלים שופעי חומצה אולאית כמו אגוזים.
  3. מחזקים את העצמות – אגוזי הלוז עשירים בסידן, שלו תפקיד חשוב במיוחד בבריאות העצמות וחיזוקן. מכאן כי צריכה של אגוזי לוז עשויה לתרום לחיזוק העצמות והגוף, ומי מאיתנו לא רוצה את זה?
  4. מלאים בנוגדי חמצון – אגוזי לוז מכילים כמות יפה של נוגדי חמצון, ולנוגדי חמצון יתרונות רבים לבריאותינו. כך, למשל, נוגדי חמצון מסלקים רדיקלים חופשיים מהגוף, וכך מסייעים למנוע מחלות משמעותיות כמו למשל סרטן ובעיות לב.
  5. תורמים לבריאות השיער והעור – האגוזים האלו  עשירים בויטמין E, שתורם לבריאות העור והשיער באמצעות הוספה של לחות וגמישות לעור. חוץ מזה ויטמין E מסייע למנוע את השפעתם של קרני UV וכך עוזר להילחם בהזדקנות העור. ואם כבר בויטמין E עסקיננו, תדעו שהוא גם תורם לשיפור תפקוד המוח, שומר אותנו חדים ואפילו מסייע למנוע מחלות זקנה כמו אלצהיימר ודמנציה.

בואו נודה בזה, עכשיו כולנו רוצים להכניס לפה איזה חופן של אגוזי לוז – וזה בדיוק כמה שצריך לאכול ביום. אסור לשכוח שעם כל הכבוד לאגוזים, עדיין מדובר פה על אגוז די משמין, ולכן כמה אגוזים ביום יעשו את העבודה. את אגוזי הלוז אפשר לאכול כמו שהם או לקלות, וכמובן להכין נוגט ולשלב בקינוחים. תענוג!

השארת תגובה